Image

Anglais Licence 2 Systèmes et Réseaux Télécoms

Licence 2

test



Description du cours : 

•Le cours d’anglais s’inscrit dans un cadre général de préparation de l’étudiant au monde professionnel à travers l’acquisition de connaissances et d’aptitudes lui permettant de communiquer. 

•Pour ce faire, le cours met l’accent sur l’installation d’aptitudes basées sur une utilisation de l’Anglais général (General English) mais aussi de l’anglais de spécialité (English for Specific Purposes).  

Objectifs pédagogiques : 

Ce module vise à permettre aux auditeurs :

  • A travers l’utilisation de l’Anglais général (General English) de s’exprimer selon des situations de communications (conversations, opinions) et de produire des écrits (demande d’emploi, emails.) 

  • A travers l’utilisation de l’Anglais de spécialité (ESP) de pouvoir comprendre le vocabulaire, de pouvoir lire et comprendre un texte ou un article spécifique et de s’exprimer en anglais selon des situations de communication appropriées et adaptées au domaine. 

Prérequis : 

  • Avoir fait le cours d’anglais en L1 : 

Consigne travail : 

  • Bien lire les séquences du cours 

  • Disposer d’un ordinateur 

  • Lire et comprendre les textes d’auteurs 

  • Faire les tests de connaissances et les séances tutorats 

Date d'activation: 

  01 Fev. 2020-09 Fev. 2020

Présentation du chapitre  : Mme Evelyne Rose FAYE

 PRESENTATION-GENRALE_FR
 PRESENTATION-GENERALE_ANG

Présentation générale du cours en vidéo.

https://youtu.be/fEuxIJfvsKc


 GOOGLE MEET

ESPACE DE COLABORATTION ET D'ECHANGE AVEC LE TUTEUR ET LES ETUDIANTS

 Classe Virtuelle
 Forum : Espace d’échange
 Classe en visioconférence
 Sessions et Feuille de présence

 Annonces
 Labo de Codage
Chapiter 1 : Asking and answering questions. (Asking for information and job interview)

Le Chapitre 1 est disponible ici en vidéo.
https://youtu.be/CNMHTrNzlWU

Vidéo pour l'activé 2 du cours ( ACTIVITY 2 ) :

https://youtu.be/rlxojCT-cUM


 CHAPTER 1 : Asking and answering questions. (Asking for information and job interview)

Le cours est disponible ci-dessus en PDF .Veuillez cliquer sur le lien.

 Dos-and-Donts-for-Interviews

C' est le fichier signalé dans la vidéo du cours.

 Tests de Connaissances du chapitre 1

C'est une série de questions fermées (QCM, ou QCU, V/F, réponse courte, association etc.) pour vous permettre  de tester vos connaissances sur le chapitre 1 du cours.

Exercice de Travaux Dirigés du chapitre 1 :

Watch the video about job interview. With a partner play the role of a hiring manager and a job seeker.  Record your work in a short video presentation and submit it to your teacher for feedback.


Chapiter 2 : Agreeing and disagreeing. Giving opinion in a conversation

Date d'activation: 

du 10 Fev. 2020- 20 Fev. 2020

Présentation du chapitre2 : Mme Evelyne Rose FAYE

Le Chapitre 2 est disponible ici en vidéo.
https://youtu.be/tFDklGJWwYA

 Chapiter 2 : Agreeing and disagreeing. Giving opinion in a conversation

Le cours est disponible ci-dessus en PDF .Veuillez cliquer sur le lien.

 Tests de Connaissances du chapitre 2
C'est une série de questions fermées (QCM, ou QCU, V/F, réponse courte, association etc.) pour vous permettre  de tester vos connaissances sur le chapitre 2 du cours.

Exercices de Travaux Dirigés du chapitre 2 :

Exercice 2.1  :

Complete the following dialogue meaningfully by expressing an agreement, a disagreement, or your opinion. Use these expressions:

 

I see exactly what you mean / In my opinion / I am sorry but I don’t share this point of view / I think that / I fully agree

 

Aby: …………………………………. your decision not to further your studies is not fair.

Mouhamed: Why? You should’ve asked me the reason why I want to go abroad.

Aby: Ok! ……………………………….., it’s never too late to go abroad. I think that it would be better for you to have your BA before leaving this country.

Mouhamed: ……………………………! I will waste more time in this country.

Aby: Really? Is it a waste of time?

Lamine: Hey, guys! I’ve been listening to both of you. I………………………………. with Aby. Mohamed, you’d better go to the university. You’re intelligent; so you can make it.

Mohamed: ………………………………………………………..! I’m sorry, I didn’t think of going to the university. Thank you very much for opening my eyes on that.

 Exercice 2.1 : Répondre
Chapiter 3 : Calling and answering the phone

Date d'activation: 

du 05 Mars 2020– 15 Mars 2020

Présentation du chapitre 3  : Mme Evelyne Rose FAYE

Le Chapitre 3 est disponible ici en vidéo.
https://youtu.be/6vvEcqItHEk

 Chapiter 3 : Calling and answering the phone

Le cours (Chapitre 3) est disponible ci-dessus en PDF .Veuillez cliquer sur le lien ci-dessus.

 Tests de Connaissances du chapitre 3
C'est une série de questions fermées (QCM, ou QCU, V/F, réponse courte, association etc.) pour vous permettre  de tester vos connaissances sur le chapitre 3 du cours.

Exercices de Travaux Dirigés du chapitre 3

Exercice 3.1 :

Text completion: complete the conversation below meaningfully

Use these expressions : Would you like me /   Can I / This is   /  may I help you?  

- Good morning EMG company, Mbaye Gueye’s office.

- …………….. Serigne Mboup.

- How ……………………?

- Oh I’m sorry Mr. Gueye is in a meeting right now.

- ……………………………. to transfer you to his voice mail or may I take a message? 

- Certainly!

-  ……………. get your name?

- Would you spell that for me, please?

Exercice 3.2 :

You are working in a company and one person is calling to talk to the manager. Imagine and write out the phone conversation.

Use these expressions :  Who’s calling / Can I take a message / How may I help you

You: ……………………………………………………………………………… ?

Person calling: I would like to talk to your manager, please !

You: …………………………………………………………………………………?

Person calling: Youssou Ndour, CEO of GFM.

You: ………………………………………………………………………………….?

Person calling: Yes, you can. Please tell him that I’ll call back tomorrow at 10 am.

Exercice 3.3 :

 Complete with correct expression for the following situations:

1. Situation: Agreeing or not agreeing to call back 

Expression: _______________________________

2. Situation: Ending a call

Expression: _______________________________

3. Situation: You asking somebody to spell a name

Expression: _______________________________

Exercice 3.4 :

1. Give 2 expressions for calling on the phone:

1.a :-------------------------------

1.b :-------------------------------

2. Give 2 expressions for answering the phone:

2.a :-------------------------------

2.b :-------------------------------


 Exercices de TD du chapitre 3 : Répondre
Chapiter 4 : Writing an internship letter

Date d'activation: 

du 16 Mars 2020 – 20 Mars 2020

Présentation du chapitre 4  : Mme Evelyne Rose FAYE

Le Chapitre 4 est disponible ici en vidéo.

https://youtu.be/B64oUHeky7g


 Chapiter 4 : Writing an internship letter

Le cours (Chapitre 4) est disponible ci-dessus en PDF. Veuillez cliquer sur le lien.

 Tests de Connaissances chapitre 4

C'est une série de questions fermées (QCM, ou QCU, V/F, réponse courte, association etc.) pour vous permettre  de tester vos connaissances sur le chapitre 4 du cours.

Exercices de Travaux Dirigés du chapitre 4 :

Exercice 4.1 :

A company seeking an administrative assistant for its business is asking young people to apply for the job. Write a job application letter to the Head of the Human Resources.


 Exercice 4.1 : Répondre
Chapiter 5 : Reading Software and Hardware Listening: video (inside the computer)

Date d'activation: 

du 20 Sept 2020

Présentation du chapitre 4  : Mme Evelyne Rose FAYE

Le Chapitre 5 est disponible ici en vidéo.
https://youtu.be/2ke_yVnkHnQ

 Chapiter 5 : Reading Software and Hardware Listening: video (inside the computer)

Le cours est disponible ci-dessus en PDF. Veuillez cliquer sur le lien.

Travaux Dirigés du chapitre 5 :

               Hardware refers to the physical elements of a computer. This is also sometime called the machinery or the equipment of the computer. Examples of hardware in a computer are the keyboard, the monitor, the mouse and the processing unit. However, most of a computer's hardware cannot be seen; in other words, it is not an external element of the computer, but rather an internal one, surrounded by the computer's casing (tower). A computer's hardware is comprised of many different parts, but perhaps the most important of these is the motherboard. The motherboard is made up of even more parts that power and control the computer.

               In contrast to software, hardware is a physical entity. Software implements algorithms (problem solutions) that allow the computer to complete much more complex tasks.  Software, commonly known as programs, consists of all the electronic instructions that tell the hardware how to perform a task.    Software is the electronic instructions that tell the computer to perform a task. Practical computer systems divide software systems into two major classes:

               System software: Helps run computer hardware and computer system itself. System software includes operating systems, device drivers, diagnostic tools and more. System software is almost always pre-installed on your computer.

             Application software: Allows users to accomplish one or more tasks. Includes word processing, web browsing and almost any other task for which you might install software. (Some application software is pre-installed on most computer systems.)

                Hardware and software are interconnected, without software; the hardware of a computer would have no function. However, without the creation of hardware to perform tasks directed by software via the central processing unit, software would be useless.

Exercice 5.1 : According to the text what is the main difference between software and hardware?
……………………………………………………………………………………………………  

…………….......................................................................................................................

Exercice 5.2  :  Find in the indicated paragraphs synonyms  of:

1.       Executes (carries out): …………………….  (paragraph 2)

2.       A piece of equipment used for a particular purpose: ………………………………..(paragraph 2)

3.       “Carte mére”: ……………………………………. (paragraph 1)

Exercice 5.3 : Read the text and name the different elements of the hardware

Internal elements

 External elements

 

 


Exercice 5.4 :  Are the following application or system software?

 

    Apllication software

     System software

    1.Windows ten

 

 

    2.Google chrome

 

 

    3.Office 2012

 

 

    4.Android

 

 


Exercice 5.2  :  Find in the indicated paragraphs synonyms  of:

1.       Executes (carries out): …………………….  (paragraph 2)

2.       A piece of equipment used for a particular purpose: ………………………………..(paragraph 2)

3.       “Carte mére”: ……………………………………. (paragraph 1)

Exercice 5.3 : Read the text and name the different elements of the hardware

Internal elements

 External elements

 

 


Exercice 5.4 :  Are the following application or system software?

 

    Apllication software

     System software

    1.Windows ten

 

 

    2.Google chrome

 

 

    3.Office 2012

 

 

    4.Android

 

 


Chapiter 6 : Information System Management: Data base Data protection security

Date d'activation: 

du 25 Sept 2020 

Présentation du chapitre 4  : Youssouf ANGNE


Le Chapitre 6 (Partie 1) est disponible ici en vidéo.
https://youtu.be/JXigc1Acmwg

Le Chapitre 6 (Partie 2) est disponible ici en vidéo.
https://youtu.be/l8-BBrnvI1w

 Chapiter 6 : Information System Management: Data base Data protection security

Le cours est disponible ci-dessus en PDF. Veuillez cliquer sur le lien.

Exercices de Travaux Dirigés du chapitre 6 : 

Exercice 6.1: 
Vocabulary in context. Refer the course and give the synonyms to the words in bold type :

a.  Handle................................................

b.  Store:..................................................

c.  convert................................................

d.  Processing: ........................................

e.  Spreadsheets......................................

f.   monitoring .........................................

g.  a set of ...............................................

h.  retrieval:..............................................

i.  manage................................................ 

j.  devices( Storage) :  .............................

k.  temporary storage :  ...........................

Exercice 6.2 :

Make a comment on Temporary and Permanent  storage of data.

....................................................................................................................................

....................................................................................................................................

....................................................................................................................................

Exercice 6.3 : 

In groups of four(4),discuss the data protection principles, then make a group report to hand over to your tutor for feed-back.

Exercise 6.4 : 

Complete with words taken from the passage.

 There are different types of information systems and each has a different role. Business intelligence (BI) ...........................1., for instance, can turn data into valuable insights.

This kind of technology allows for faster, more accurate reporting, better..................2. decisions and more efficient resource allocation. Another major benefit is data visualization, which enables analysts to interpret large amounts of ...........................3, predict future events and find patterns in historical........................4.